دانش اموز خوب

نمونه سوال و مطالب علمی

دانش اموز خوب

نمونه سوال و مطالب علمی

خواص سنگ ها

آلبیت( Albite) :


فرمول شیمیایی : NaAlSi3O8

خواص درمانی: برای کار کردن صحیح غده تیموس و طحال و کاهش استرس و افسردگی موثر است و می تواند به عنوان تقویت کننده سیستم های ایمنی و تنفسی استفاده شود. آرامش بخش استرس های روانی است( (Wytchyways workshops, 2006.

 

آمازونیت (Amazonite) _ سنگ درمان افسردگى

فرمول شیمیایی : KAlSi3O8

از انواع میکروکلین است. که رنگ آن آبى متمایل به سبز است و براى چاکراى قلب و گلو مناسب است. این سنگ به متولدین بهمن (دلو) انرژى حیاتى مى دهد. این سنگ را باید هفته اى یکبار زیر آب جارى شست تا شارژ شود. 

خواص درمانی: برای بیماریهای ناحیه زیر شکم و قلب، همچنین مغز و اعصاب و تقویت شاخه های عصبی مفید است (نوبری. ر، 2005). براى دردهاى گردن و کشیدگى عضلات باید این سنگ را به صورت دورانى خلاف عقربه هاى ساعت آرام گردانید. این سنگ انرژى و تحرک را تقویت مى کند و علاوه بر درمان افسردگى براى زنان باردار مفید و مؤثر است و شاخه عصبی ومغز را تقویت می کند.

 

آمتیست ( Amethyst)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درمانی: این بلور برای سردرد، میگرن و فشارهای عصبی موثر است و باعث تقویت غدد و هورمونها می گردد (نوبری. ر، 2005).

 

آندریت (Andorite )

فرمول شیمیایی:PbAgSb3S6 

نام این کانی از نام زمین شناس غیر حرفه ای (Andor von Semsey (1833-1923 نجیب زاده مجارستانی گرفته شده است. 

خواص درمانی: آندریت تمرکز حواس را تقویت مى کند و آگاهى را بالا مى برد و براى کسانى که Meditationمى کنند، بسیار مناسب است. سیستم مرکز عصبى و مفصل را تقویت مى کند و گردش خون را منظم مى سازد. این سنگ در برابر حرارت حساس است و نباید بیشتر از یک ساعت در برابر نور خورشید قرار گیرد. براى شارژ آن ماهى یک بار باید روى آن نمک دریا مالید و بعد آن را تمیز کرد.

 

ابسیدین(Obsidian)

فرمول شیمیایی : mainly (more than 70%) consists of SiO2

ابسیدین به دلیل عدم تبلور، بلور به حساب نمی آید بلکه نوعی شبه بلور است.

خواص درمانی: این شبه بلور برای رهایی از درد و معالجه درد مفاصل مثل آرتروز بسیار مفید می باشد. درد ماهیچه ها را آرام و گردش خون را بهتر می کند (نوبری. ر، 2005).

 

اپال (Opal) _ تقویت صفت هاى خوب و ویژه

فرمول شیمیایی : SiO2•nH2O

اوپال با طیف هاى نورى رنگین کمانى که دارد در رنگهاى گوناگون یافت مى شود. محل کشف آن استرالیا، برزیل، مجارستان، چکسلواکى مى باشد. براى چاکراى تاج سر استفاده مى شود. این سنگ به طلسم خوشبختى معروف است و براى هنرپیشگان و موسیقیدانان مناسب است. این سنگ متعلق به متولدین فروردین، آبان، آذر و بهمن مى باشد. 

خواص درمانی: برای درمان بیماریهای معده، روده و ورم معده بسیار موثر است. این سنگ قلب و جریان خون را تقویت می نماید و نیرو می بخشد. به علاوه می توان برای سرطان خون از آن استفاده کرد. در واقع گلبولهای قرمز خون را زیاد می کند (نوبری. ر، 2005). اوپال براى درمان ناراحتى هاى معده، روده، جریان خون بسیار مفید است. گلبول هاى قرمز خون را افزایش مى دهد. اوپال سفید چشم هاى مارا بر زندگى و افکار درونى باز مى کند و باعث تقویت صفت هاى خوب مى شود.

 

اپیدوت( Epidote)

فرمول شیمیایی : Ca2(Al, Fe)3(SiO4)3(OH)

خواص درمانی: این سنگ برای سلامتی قلب بسیار موثر است و همچنین عمل هضم را آسان می کند (نوبری. ر، 2005).

 

الکساندریت (Alexandrite)

فرمول شیمیایی : BeAl2O4

خواص درمانی: مراجعه شود به کریزوبریل

 

الماس ( Diamond)

فرمول شیمیایی : C

خواص درمانی: این بلور آرامش بخش، کنترل کننده سیستم های الکترونی بدن انسان و رساننده انرژی مثبت به آنها و تقویت کننده انرژی های مثبت می باشد( (Pacholyk. A, 2006.

 

الیوین (Olivine)

فرمول شیمیایی : (Mg,Fe)2SiO4

خواص درمانی: ناراحتی های قلبی و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین جوشها و آبله های ریزی که بر روی صورت ظاهر می شوند را درمان می کند. این سنگ برای درمان اگزما بسیار خوب است و با بسیاری از سنگها و کانیهای باارزشی که خواص متعددی برای شفابخشی دارند، هم ارزش است (نوبری. ر، 2005).

 

آونتورین (Aventurine) سنگ درمان بیمارى هاى پوستى : 

فرمول شیمیایی : SiO2 

رنگ آن ترکیبى از خاکسترى، کمرنگ تاشیرى کمرنگ است. این سنگ مختص چاکراى قلب است.

خواص درمانی: براى درمان بیماریهاى پوستى - آبله و جوشها مؤثر است. این سنگ را در یک لیوان بیندازید و بگذارید یک شب تا صبح در آب بماند سپس پنبه یا گاز را به این آب آغشته کرده و به محل هاى مورد نظر به صورت ضربه ملایم بزنید. از ماساژ دادن پوست باید پرهیز شود. این کار را تا خوب شدن کامل پوست باید ادامه داد. یکى دوبار آن را در آب جارى بشویید و چندین ساعت در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید. این سنگ به متولدین اردیبهشت، تیر، آذر تعلق دارد. این سنگ علاوه بر آلرژى هاى پوستى - اگزما- آکنه ها براى بیمارى چشمى- ریزش اشک و شوره سر مفید است. اون تورین باعث گشاده رویى، خونسردى، صبورى، شوخ طبعى و آرامش است. ارتعاشات اون تورین مشکلات قلبى و عصبى را برطرف مى کند.

 

باریت (Barite)

فرمول شیمیایی : BaSO4

خواص درمانی: این سنگ برای تمیز کردن سیستم های بدن از سموم، تسکین دردهای معده و درمان اعتیاد استفاده می شود. از نظر روحی این سنگ برای ایجاد اعتماد به نفس در شخص موثر است ((AvalonCrystals, 2006.

 

برنز ( Brass)

فرمول شیمیایی : Cu3Zn2

خواص درمانی: می تواند به عنوان سپری برای کاهش حساسیت بکار رود. برای کسانی که دارای سطح بسیار بالایی از فلز در خون می باشند کمک کننده است زیرا تمیز کننده خون می باشد. همچنین برای ریزش مو می تواند مورد استفاده قرار گیرد( (Peaceful mind, 2006.

 

بریل (Beryl)

فرمول شیمیایی : Be3Al2(SiO3)6

خواص درمانی: در درمان بیماری های عصبی، اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب، درمان بی خوابی و کم خوابی و آرامش بخشیدن به افراد و درمان انواع دردهای معده سودمند می باشد (Pacholyk. A, 2006).

 

بلاداستون (Bloodstone)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درمانی: کمک کننده به آرامش و جلوگیری کننده از استرس و آشوب های روحی می باشد (نوبری. ر، 2005).

 

تانزانیت (Tansanite)

فرمول شیمیایی : (Ca2(Al.OH)Al2(SiO4)3

خواص درمانی: گلو و ریه ها را پاک می کند. مشکلات پوستی، گوش و چشم را تخفیف می دهد. سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و دوران نقاهت را سرعت می بخشد. از این بلور برای معالجه مشکلات ستون فقرات و بیماریهای سیستم تناسلی استفاده می کنند (نوبری. ر، 2005).

 

توپاز (Topaz)

فرمول شیمیایی : Al2SiO4(F,OH)2

خواص درمانی: کمک زیادی به افزایش نیروی حیاتی می کند. تحریک و بازکننده متابولیسم تنبل می شود و احساس عدم اطمینان را از بین برده و موجب اعتماد به نفس می شود. اختلالات گوارشی را از قبیل بی اشتهایی، لاغری و چاقی مفرط برطرف کرده و ناراحتی پوستی را کاهش می دهد (نوبری. ر، 2005).

 

تورمالین (Tourmaline)

فرمول شیمیایی : (Si6O18)(BO3)3(OH,F)4

خواص درمانی: به درمان بیماری های عفونی، کم خونی و مجرای لنفاوی کمک می کند. اعصاب را آرام و قدرت تمرکز را زیاد می کند. سرطان را در مرحله اولیه اش مداوا کرده، هورمونها و ناهنجاری های ژنتیکی را تنظیم می کند. در برطرف ساختن ناراحتی های تعادلی و انحراف ستون فقرات، پارکینسون و صرع بسیار موثر است (نوبری. ر، 2005).

 

تولیت (Thulite)

فرمول شیمیایی : (Ca2(Al.OH)Al2(SiO4)3

خواص درمانی: این بلور زیاد کننده انرژی در انسان بوده و از لحاظ جسمی برای بیماریهای قلبی و مشکلات تنفسی از جمله بیماری آسم مفید است و دوران نقاهت را تسریع می بخشد (نوبری. ر، 2005).

 

جید یا یشم (Jade ) _سنگ تسکین دهنده احساسات

فرمول شیمیایی نفریت( Nephrite) : Ca2(Mg, Fe)5Si8O22(OH)2

فرمول شیمیایی ژادئیت ( Jadeite) : NaAlSi2O6

جید یا یشم نامی است که برای دو کانی سیلیکاته مختلف بکار می رود. اولی نفریت که نوعی آمفیبول اکتینولیت است و دومی ژادئیت که پیروکسن می باشد. این دو کانی در ظاهر کاملا شبیه هم هستند. خواص درمانی این دو بلور یکسان می باشد.

یشم سبز را به راحتى مى توان براى بچه ها تهیه کرد و مثل جواهر آلات معمولى مورد استفاده قرار داد . بچه ها حساس و هیجانى اغلب به یک وسیله محافظت کننده احتیاج دارند که همراهشان باشد و از این طریق مطمئن شوند که احساساتشان بر آنها غلبه نمى کند و آنها را تحت تأثیر قرار نمى دهد . این سنگ اعتماد به نفس ، و اتکا به خویشتن را به بچه تقویت مى کند . یشم سبز به فرد ایمان مى بخشد تا در زندگى به تک تک آرزوهاى خود برسد .

خواص درمانی: تنفس را عمیق می کند و مشکلات قلبی را به طور کلی از بین می برد (نوبری. ر، 2005).

 

چاروئیت (Charoite)

فرمول شیمیایی : Ca,K,Na)3Si4O10(OH,F)•H2O

خواص درمانی: این بلور باعث می شود انسان به خواب عمیق و راحت برود و باعث کاهش کابوسهای شبانه می شود. همچنین در درمان بیماریهای چشم، قلب، کبد، پانکراس و رفع سردرد موثر بوده و باعث کاهش درد و رنج می شود (نوبری. ر، 2005).

 

دانبوریت (Danburite )

فرمول شیمیایی : CaB2(SiO2)2

خواص درمانی: برای پیوند به فضای معنوی به علت ارتعاشات بالایی که دارد، بکار می رود. تعادل را در منطقه چپ و راست مغز ایجاد کرده و برای از بین بردن نقاط بسته شده در طب سوزنی بکار برده می شود. در درمان بیماریهای جگر، کیسه صفرا و کمک به زدودن سم ها از بدن بوده و ذهن را شفاف می کند (نوبری. ر، 2005).

 

دولومیت (Dolomite)

فرمول شیمیایی : CaMg(CO3)2

خواص درمانی: آرامش بخش برای درد، تنهایی و خشم و افزایش دهنده انرژی می باشد. محتوی کلسیم است که برای استحکام استخوان ها، دندان ها و عضلات مفید است ( (Peaceful mind, 2006.

 

دیوپتاز ( Dioptase)

فرمول شیمیایی : CuSiO3.H2O

خواص درمانی: برای کاهش ناراحتی و اندوه بکار می رود. متعادل کننده سیستم اعصاب مرکزی، ریه، قلب، فشار خون و استرس است ( (Peaceful mind, 2006.

 

دیوپسید(Diopside)

فرمول شیمیایی : MgCaSi2O6

خواص درمانی: برای دستگاه گردش خون و اندام های تمیز کننده خون مفید است ( (Peaceful mind, 2006.

 

ردوکروزیت(Rhodochrosite)

فرمول شیمیایی : MnCO3

خواص درمانی: این بلور ضربان قلب را تنظیم و گردش خون را تحریک می کند. از دیگر خصوصیات آن می توان قدرت شفابخشی میگرن، ناراحتی های پوستی، غده ای تیروئید، کلیه و مشکلات روده ای را نام برد (نوبری. ر، 2005).

 

ردونیت ( Rhodonite)

فرمول شیمیایی : (Mn,Fe,Mg,Ca)SiO3

خواص درمانی: کمک به برطرف کردن ترس، اضطراب و حمله های عصبی می کند. برای درمان زخمها، بریدگی های پوستی و جای نیش زدن حشرات موثر است و زهر را از محل زخم بیرون کشیده و به سطح می آورد (نوبری. ر، 2005).

 

یاقوت نارنجی(Ruby)

فرمول شیمیایی : Al2O3::Cr

یاقوت نارنجی ، یک نوع اسپینل با رنگ قرمز گلسرخی کمرنگ یا نارنجی که از کانیهای قیمتی است.

خواص درمانی: برای رفع بی حالی و خستگی مفرط مفید بوده و برای معالجه ناتوانی جنسی موثر می باشد. همچنین برای بهبود جریان خون بی نظیر است (نوبری. ر، 2005).

 

روزالین (Rosaline)

فرمول شیمیایی : (Ca2(Al.OH)Al2(SiO4)3

خواص درمانی: مراجعه شود به تولیت

 

سافیر (Sapphire)

فرمول شیمیایی : Al2O3

خواص درمانی: برای گلو، تیروئید و پاراتیروئید مفید است. باعث تعادل قلب شده و سیستم ایمنی شخص را زیاد می کند. برای کبد و کیسه صفرا مفید است (نوبری. ر، 2005).

 

سروسیت (Cerusite)

فرمول شیمیایی : PbCO3

خواص درمانی: کمک به اعتماد به نفس می کند و ایجاد کننده آگاهی ذهنی مثبت است. برای ترک اعتیاد و سلامتی عمومی بدن بکار می رود (HealthyNewAge, 2006) 

 

سلستیت (Celestite) سولفات استرنسیوم

فرمول شیمیایی : SrSO4

خواص درمانی: آرامش بخش برای اعصاب، استرس و متعادل کننده بدن است. برای سیستم اعصاب مرکزی، خستگی، غده تیروئید، سیستم شنوایی و کمبود پتاسیم / منگنز مفید است (Peaceful mind, 2006 ) .

 

سلنیت (Selenite)

فرمول شیمیایی : CaSO4•2H2O

خواص درمانی: برای بهبود بیماریها و ناراحتی های هیجانی مفید است چون از ارتعاش بالایی برخوردار می باشد. ستون فقرات را قوی می کند (نوبری. ر، 2005).

 

فیروزه (Turquoise)

فرمول شیمیایی : CuAl6(PO4)4(OH)8•5H2O

خواص درمانی: انرژی های موجود در این بلور جهت موارد زیر مفید می باشد: تحریک وراه اندازی نیروها و چاکراهای انسان ها، آرامش دادن ، بیدار شدن نیروهای درونی افراد، درمان انواع بیماری های معده همچون : زخم ، ورم ، درد و…، تثبیت انرژی درمانگر و درمان انواع سر درد ، میگرن ، دردهای عضلانی و استخوانی و جهت درمان یبوست ( (Pacholyk. A, 2006.

 

سوگیلیت ( (Sugilite

فرمول شیمیایی : KNa2(Fe,Mn,Al)2Li3Si12O30

خواص درمانی: در مواجه با شرایط سخت و نامناسب و ترسها به ما کمک می کند و درمان بی نظیری برای التیام دردهاست (نوبری. ر، 2005).

 

سیترین (Citrine)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درمانی: به کوارتز زرد هم معروف است. محرک بی نظیری برای مغز است و هوش را زیاد می کند. بلوری انرژی زاست و برای کسانی که احساس خستگی می کنند و نیاز به انرژی دارند، مفید می باشد. ضمنا کلیه ها، مثانه، معده، پانکراس و طحال هم از وجود این سنگ بهره می برند (نوبری. ر، 2005).

 

طلا (Gold)

فرمول شیمیایی : Au

خواص درمانی: برای استحکام سیستم عصبی و گوارش و بهبود توانایی عصبی برای افزایش کیفیت انتقال اطلاعات بکار می رود. برای جذب غذا، سیستم گردش خون، تعادل شیمیایی بدن و بهبود کیفیت کارایی مغز می تواند مورد استفاده قرار گیرد (Peaceful mind, 2006) .

 

عقیق (Agate)

فرمول شیمیایی : SiO2

عقیق یا آگات بصورت ژئودهایی از جنس سیلیس حفرات موجود در سنگهای آتشفشانی ائوسن را پر کرده اند. اندازه این ژئودهای آگات بین چند میلیمتر تا حداکثر10 سانتی متر است. بطور کلی رنگ این آگات ها اغلب آبی نیلی ،آبی روشن ،سبز یمانی، قرمز و خاکستری است.عقیق آگات نوعی کوارتز با لایه‌های متناوب کلسدونی با رنگهای مختلف و تخلخل است. رنگها بطور معمول بصورت نوارهای موازی ظریف و باریک و معمولا منفی و در بعضی نمونه‌ها هم مرکز است. رنگ بیشتر عقیقهای مورد استفاده در اهداف تجاری حاصل روشهای مصنوعی است. برخی عقیقها دارای رنگهای مختلفی هستند که بصورت نوار ، آرایش نیافته و توزیع نامنظمی دارند. در کل عقیق به رنگهای خاکی ، زرد ، سفید ، سرخ ، سبز و سیاه در طبیعت دیده می‌شود و از میان آنها رنگهای خاکی ، زرد ، سرخ کم و بیش خواص یکسانی دارند. ولی عقیق سیاه و عقیق خزه هر کدام ویژگیهای مخصوص به خود دارد. 

خواص درمانی: موجب بالا رفتن و قوی شدن قدرت منطق می گردد. تفکر را شفاف و قدرت تمرکز را زیاد می کند. در دوران حاملگی باعث آرامش و تعادل مادر و فرزند شده و بعد از زایمان هم از افتادن رحم جلوگیری می کند (نوبری. ر، 2005).

 

1) خواص عقیق سیاه : عقیق سیاه به همراه سنگ کریستال می‌تواند ما را در برابر امواج منفی حمایت کند. این سنگ هنگام هجوم احساسات مؤثر واقع می‌شود. همچنین به حل موانع درونی و رسیدن به آگاهیهای تازه و آمدن آنها به سطح ذهن کمک می‌کند. عقیق سیاه تمرکز را زیاد می‌کند، عملکرد روده‌ها را آسان می‌کند، دارای عمل تقویت کنندگی بر روی استخوانها ، ستون مهره‌ها و قسمت پشت می‌باشد. 

 

2) خواص عقیق سبز : عقیق سبز که معروف به خزه است، باعث اعتماد به نفس در وجود ما می‌شود و قدرت ایمنی می‌دهد. قرار دادن آن در منزل فضای دلپذیری را ایجاد می‌کند. عقیق سبز برای دیابت و متعادل ساختن درصد قند خون هم مؤثر است. در ضمن استفاده از آن به فرد آرامش می‌دهد.

 

 3) عقیق سرخ : سنگ عقیق یا ((سنگ عزت نفس)) براى تقویت حس احترام به نفس و ارزش قایل شدن براى خویشتن به کار مى رود . رنگ هاى نارنجى تیره این سنگ به خوبى بیانگر نیروى تقویت کننده چاکراهاى اول و دوم و سوم دراین سنگ است و باعث حس امنیت و عشق به خویشتن مى شود . رگه هاى صورتى رنگ موجود در این سنگ ، عشق و علاقه را در بین والدین و فرزند تقویت مى کند . این سنگ همچنین براى بیماریهاى پوستى از جمله آکنه بکار مى رود . براى این کار سنگ را در بالاى پوست نگه داشته و براى مدت چند دقیقه به صورت دایره وار حرکت دهید . 

 

فلوریت (Fluorite)

فرمول شیمیایی : CaF2

خواص درمانی: درمان بیماران مبتلا به رماتیسم، بیماری های کلیوی و سردردهای شدید و مزمن، خارج نمودن انرژی های منفی و جایگزین نمودن انرژی های مثبت از جمله فواید درمانی این بلور می باشد (Pacholyk. A, 2006).

 

فناکیت (Phenakite)

فرمول شیمیایی : Be2SiO4

خواص درمانی: این بلور معمولا به همراه بلورهای دیگر به کار می رود زیرا قدرت درمانی بلورهای دیگر را بالا می برد (نوبری. ر، 2005).

 

فوچیت (Fuchsite)

فرمول شیمیایی : KAl2(AlSi3O10)(F,OH)2

خواص درمانی: ایجاد شادی، بهبودی و ایمنی برای بدن می کند. باعث درمان عمیق می شود (Peaceful mind, 2006).

 

کارنلین (Carnelian)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درمانی: به دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم از انسان کمک می کند (نوبری. ر، 2005).

 

کاروئیت (Charoite)

فرمول شیمیایی : (Ca,K,Na)3Si4O10(OH,F)•H2O

خواص درمانی: کمک به بیماری های قلبی، تامین سریع سلامتی و همچنین دفع مسمومیت ناشی از الکل می کند (Healthynewage, 2006).

 

کانزیت (Kunzite)

فرمول شیمیایی : LiAl(SiO3)2

خواص درمانی: این بلور به قلب آرامش فیزیکی و روانی داده و برای افرادی که ابراز احساسات برایشان مشکل است، بسیار مفید می باشد. سایر کاربردهای این بلور شامل از بین بردن حمله های دردآور، کاهش استرس، مداوای بیماریهای ریوی، از بین بردن مشکلات گردش خون، مشکلات عصبی و هورمونی است (نوبری. ر، 2005).

 

 

کردیریت (Cordierite)

فرمول شیمیایی : (Mg,Fe)2Al4Si5O18

خواص درمانی: برای بالا بردن قدرت شهود بسیار مفید می باشد. برای سم زدایی و از بین بردن چربی های جمع شده در بدن به کار می رود (نوبری. ر، 2005).

 

کروندوم (Corundum)

فرمول شیمیایی : Al2O3

خواص درمانی: برای درمان بیماری های معده و کبد، آرامش به افراد و آرام نمودن بیماران عصبی و روانی و درمان انواع سردرد بسیار مفید می باشد (Pacholyk. A, 2006)

 

کریدیت (Creedite)

فرمول شیمیایی : Ca3Al2SO4(F,OH)10•2(H2O)

خواص درمانی: برای ایجاد معنویت، و کمک به ایجاد ارتباط با سرچشمه معنوی برای کسانی که در زمینه های روحی و معنوی کار می کنند، مفید است (Healthynewage, 2006).

 

کریزوبریل (Chrysoberyl)

فرمول شیمیایی : BeAl2O4

خواص درمانی: برای بدست آوردن موفقیت، اطمینان، احترام به نفس و سلامتی بکار می رود (Peaceful mind, 2006).

 

کریزوپراز (Chrysoprase)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درمانی: این بلور سم زدا است. سموم را از بدن و ذهن بیرون می راند و این کار را از طریق تحریک کبد و دفع ادرار میسر می سازد. همچنین باعث آسودگی خواب شب شده و برای معالجه مشکلات تولید مثل، ناراحتی های ریه، تیموس و ناراحتی های ذهنی بکار می رود و خستگی بدن را رفع می کند (نوبری. ر، 2005).

 

کریزوکولا (Chrysocolla)

فرمول شیمیایی : CuSiO3.nH2O

خواص درمانی: برای درمان عفونتها و تورم های سینوس لوزتین، حنجره و ریه عالی است. این بلور رشد نیروهای بدن می شود. گونه های مختلف تورم از قبیل سوختگیها و سندرم بیماریهای روده ای را بهبود می بخشد و همچنین به خونسرد بودن ما یاری می رساند. قادر به تنظیم سیستم های عصبی، قلب، پانکراس و متعادل کننده آنهاست. علاوه بر آن هماهنگ کننده قند خون و هورمونها بوده و به درمان آن کمک می کند. مشکلات هضمی، دردهای استخوانی، بیماریهای آرتروزی، دردهای ماهیچه ای، اسپاسم ها، زخم معده و بیماریهای خونی بوسیله این سنگ بهبود می یابد (نوبری. ر، 2005).

 

کلسدونی (Chalcedony)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درمانی: کاهش زودرنجی، غم، هیجان و کمک به درمان سرطان خون (لوسمی)، مشکلات بینایی از فواید استفاده از این بلور می باشد (Peaceful mind, 2006).

 

کلسیت آبی (blue Calcite)

فرمول شیمیایی : CaCO3

خواص درمانی: آرام بخش و برای درمان تورم گلو، معالجه ریه و بیماریهای تیروئید کاربرد دارد. برای کم کردن فشارهای عصبی و منفی بافی و همچنین متعادل کردن فشار خون کمک می کند (نوبری. ر، 2005).

 

کلسیت سبز (green Calcite )

فرمول شیمیایی : CaCO3

خواص درمانی: تحریک کننده غدد تیموس و باعث می شود بدن عفونت را از خود بیرون کند. به سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین سیستم عصبی را متعادل کرده و به حالت اول برمی گرداند و باعث کم شدن فشار عصبی و ضربان شدید قلب شده، قلب را قوی و دارای ریتم طبیعی می کند (نوبری. ر، 2005).

 

کوارتز شفاف (Transparent Quartz)

فرمول شیمیایی : SiO2

کوارتز شفاف یا ((سنگ شفابخش)) نوعى کریستال است که براى همه نوع درمان به کار مى رود . هر سنگ کوارتز در واقع نیرو و انرژى خاصى دارد و از خاصیت شفابخشى ویژه اى برخوردار است . وقتى که کودک تکه اى از این سنگ را در دست مى گیرد ، انرژى آن یا خیلى آهسته تخلیه مى شود یا خیلى سریع و ناگهانى . در حین خالى شدن انرژى سنگ ، کودک احساس مى کند که گویا در معرض یک شوک الکتریکى ملایم قرار گرفته است . همین انرژى طبیعى ، کافى است که هر گونه احساس ناراحتى و غم از کودک دور شود و حالت منفى احساسى در او تغییر کند و احساس شادابى و نشاط کند . هر تکه از سنگ کوارتز شفاف داراى خاصیت درمانى خاصى است و او مى تواند از آنها در موارد و موقعیتهاى گوناگون استفاده کند . مجموعه این سنگها همچنین براى سازماندهى افکار پراکنده و از بین بردن نیروهاى منفى مفید هستند . 

 

کوارتز دودی (Quartz-enfume)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درمانی: برطرف کننده استرس، اضطراب و ترس و از بین برنده افسردگی و منفی گرایی می باشد (نوبری. ر، 2005).

 

کوارتز سبز ( green quartz )

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درمانی: باعث فعال شدن و تعادل قلب می گردد (نوبری. ر، 2005).

 

کوارتز قرمز ( red quartz )

فرمول شیمیایی : SiO2

کوارتز سرخ یا ((سنگ عشق و دوستى)) یکى دیگر از سنگهاى چند منظوره شفابخش است به ویژه براى کودکانى که احساسات آزار دهنده و یا تمایلات پرخاشگرانه دارند . 

خواص درمانی: باعث کاهش فشار خون، تقویت قلب و آرامش می شود. همچنین در درمان مشکلات نازایی بکار می رود (نوبری. ر، 2005). کوارتز سرخ مى تواند زخمهاى یک قلب شکسته را که در اثر رودررویى با واقعیتى تلخ و خشن ، آسیب دیده است التیام بخشد .کوارتز سرخ براى بچه هایى که بیقرار و بسیار فعال هستند و مبتلا به تشویق و نگرانى ، ترس ، اضطراب ، دلواپسى و بسیارى از اختلافات روحى دیگر هستند آرامش به ارمغان مى آورد . برخى فواید عصب شناسى نیز دارد . یعنى اگر این سنگ را در بالاى مراکز عصبى نگه داریم ، گرفتگى عضله از بین مى برد و عضله شل مى شود . در مورد قلب هاى جوان ، کوارتز سرخ مى تواند کمک کند تا چاکراهاى قلب باز نگه داشته شود ، و به قلب حیات مى بخشد و آن را حفظ مى کند . این سنگ انرژى هاى خوب را وارد قلب کرده و از ورود انرژى هاى بد جلوگیرى مى کند .

 

کوپریت (Cuprite)

فرمول شیمیایی : Cu2O

خواص درمانی: کمک به استحکام غده تیموس، قلب، خون، متابولیسم، استقامت و سلامتی می کند و متعادل کننده متابولیسم، بافت های عضلانی و سیستم اسکلت بدن می باشد (Peaceful mind, 2006) .

 

کیاستولیت (Chiastolite)

فرمول شیمیایی : Al2OSiO4

خواص درمانی: خواص درمانی این بلور بسیار شبیه به آندالوزیت می باشد و در طی بیماری برای تعدیل فشار خون و ترمیم کروموسوم (ساختار میله ای شکلی در هسته سلول ها که حاوی کد ژنتیکی است) خون مفید می باشد (Peaceful mind, 2006).

 

کیانیت (Kyanite)

فرمول شیمیایی : Al2SiO5

خواص درمانی: تقویت کننده تصاویر ذهنی، دوراندیشی، هوشیاری، تعمق و ارتباطات است (Peaceful mind, 2006).

 

گارنت (Garnet)

فرمول شیمیایی : A3B2(SiO4)3

خواص درمانی: متعادل کننده سیستم های بدن، تمیز کننده خون، کاهش ناراحتی های کبد و کلیه و بی نظمی های جنسی می باشد (Majestic Quartz, 2006).

 

لابرادوریت (Labradorite)

فرمول شیمیایی : CaAl2Si2O8

خواص درمانی: دارای انرژی متعادل کننده و هماهنگ است. تامین کننده خوابی آرام، کاهش استرس و پاک کننده بدن از آلودگی ها می باشد (Majestic Quartz, 2006) 

 

 لاریمار (Larimar)

فرمول شیمیایی : NaCa2Si3O8(OH)

خواص درمانی: به انسان در بیان ترس ها و آشفتگی های درونی کمک می کند. ذهن را آرام کرده و آرامش درونی می دهد (نوبری. ر، 2005).

 

لپیدولیت (Lepidolite)

فرمول شیمیایی : KLi2Al(Al,Si)3O10(F,OH)2

خواص درمانی: برای مدیتیشن و از بین بردن اختلالات در خواب مفید است. ذهن را آرام می کند و استرس و تحریکات عصبی را از بین می برد. همچنین گرفتگی عضلات و دردهای عصبی مثل سیاتیک را تسکین می دهد. برای افرادی که حالت های گیجی ذهن مثل بیماری آلزایمر دارند مفید است (نوبری. ر، 2005).

 

لوویلیت (Luvulite)

فرمول شیمیایی : KNa2(Fe,Mn,Al)2Li3Si12O30

خواص درمانی: مراجعه شود به سوگیلیت

 

سولفیدهای آهن(iron Sulfide) _سنگ محافظ و نگهبان

به شکل هاى مختلف وجود دارد از جمله : Skutterudite وMarcasite و Pyrite . صفحات دایره شکل تا مکعب هاى مختلف سطح براق و برنجى این سنگ ، بچه ها را به طرف خود جلب مى کند . این سنگ شبیه آینه اى کوچک است که انرژیهاى منفى را از بچه دور مى کند و هراس او را در اختیار دارد حس مى کند که از نظر جسمانى در وضعیت کاملى قرار دارد و سرشار از عشق است. به مجموعه کانی های 

 

پیریت (Pyrite)

فرمول شیمیایی : FeS2

خواص درمانی: انسداد مجاری تنفسی، نایژه ها و ریه ها را که ناشی از عفونتهاست از بین می برد. گردش خون و تنفس پوستی را اصلاح می کند و برای برطرف کردن ضعف عصبی و لکنت زبان بکار می رود. این سنگ به دلیل گرمایش، در درمان بیماریهای روده ای و گوارشی نیز استفاده می شود (نوبری. ر، 2005).

 

مارکازیت ( Marcasite)

فرمول شیمیایی : FeS2

خواص درمانی: تقویت حافظه، آرامش، تمیز کننده خون، رفع استرس و غش از جمله خواص درمانی این بلور است (Peaceful mind, 2006) .

 

مالاکیت (Malachite)

فرمول شیمیایی : Cu2CO3(OH)2

خواص درمانی: کبد، کیسه صفرا، مهره ها و غده تیموس را تقویت می کند (نوبری. ر، 2005).

 

مسکویت ( Muscovite)

فرمول شیمیایی : KAl2(AlSi3O10)(F,OH)2

خواص درمانی: برای شفافیت بینایی و درون اندیشی موثر است، همچنین برای کاهش گرسنگی، تامین انرژی، کاهش از دست دادن آب بدن، درخشندگی موها، و آرامش در خواب بکار می رود (Peaceful mind, 2006).

 

هالیت (Halite)

فرمول شیمیایی : NaCl

خواص درمانی: برای درمان بیماریهای ریوی، آسم و سرفه و ایجاد آرامش در افراد بکار می رود. همچنین باعث کاهش استرس، اضطراب و عصبانیت می شود (Pacholyk. A, 2006) .

 

هاولیت (Howlite)

فرمول شیمیایی : Ca2[B5(OH)5O5(SiO4)]

خواص درمانی: آرامش بخش برای هیجانات روحی همچون خشم، استرس و بحران های روانی است و نیز برای استحکام استخوان ها، دندان و دیگر اندام های بدن که نیازمند به کلسیم می باشند، مفید است( (Peaceful mind, 2006.

 

هماتیت (Hematite)

فرمول شیمیایی : Fe2O3

خواص درمانی: تمیز کننده خون و تقویت کننده تمرکز روحی و اعتماد به نفس است (Majestic Quartz, 2006).

 اشک سرخپوست:

 اشک سرخپوست یا ((سنگ غم)) خیلى تیره است ولى در عین حال نور را از خود عبور مى دهد . اگر شما تکه کوچکى از آن را جلوى نور نگه دارید مى توانید همچون شیشه ، طرف دیگر را ببینید . به هر حال ، اگر شما از سنگ اشک سرخپوست براى جذب احساسات منفى استفاده کنید ، خواهید دید که قسمتى از فضاى درونى آن تیره و کدر مى شود و گاهى اوقات بعد از برطرف شدن غم و اندوه دوباره شفاف مى گردد . 

 سنگ شفاف (حجرالبرق) : 

 حجرالبرق یا ((سنگ رهبرى)) یک سنگ تقویت کننده و نیرو دهنده است که انرژى قلب را احیا مى کند و میان انرژیهاى زنانه و مردانه در بدن تعادل ایجاد مى کند . این سنگ سبز رنگ است و بسیار دوست داشتنى و محافظ قلب است . بسیارى از بچه هایى که خجالتى ، ترسو و مطیع و سربه زیر هستند براى بازیابى اعتماد به نفس نیاز به چنین سنگى دارند .این سنگ به شخص کمک مى کند تا فعال باشد و کارش را آنطور که خودش مى خواهد شروع کند و خلاصه ابتکار عمل را در دست گیرد . بچه هایى که دچار تنگى نفس هستند ، به سوى این سنگ جذب مى شوند زیرا این سنگ ریه ها را باز مى کند و باعث مى شود احساس سبکى و آرامش کنند .

 سنگ لاجورد (Azure) : 

سنگ لاجورد یا ((سنگ موازنه روحى)) یک متعادل کننده باور نکردنى براى کودکانى است که قابلیتهاى روانى فوق العاده اى را از همان دوران اولیه زندگى خود نشان مى دهند . رنگ آبى تیره این سنگ باعث تحریک هوشیارى و خود آگاهى و پالایش بصیرت معنوى در کودک مى شود . سنگ لاجورد زمینه را براى قبول خود و پذیرش نعمت هایى که به او ارزانى شده است آماده مى کند و به کودک کمک مى کند که به آگاهى معنوى برسد . این سنگ داراى قدرت هاى محافظ است و همه حسهاى روحى ـ روانى را تحریک مى کند و از همین رو بسیار ارزشمند است . 

  چشم ببر (tigereye) : 

سنگ چشم ببر با لایه هاى نازک قرمز رنگى که در آن وجود دارد هنگامى که به سمت جلو و عقب تکان داده مى شود نور را در مسیر معینى منعکس مى کند و به نظر مى رسد چشم یک ببر به شما خیره شده است! اجازه دهید کودکتان نیروى این سنگ را کشف کند . این سنگ براى بچه هایى که از نظر روحى سرکوب شده اند بسیار خوب است و قواى روحى ـ روانى آنها را تقویت مى کند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد